fbpx
Subscribe
[contact-form-7 404 "Not Found"]
Share
Etsi
Palaa ylös
Vieritä tutustuaksesi lisää
top

Asiallinen Aamupäivä

30.10. Mainostoimisto Ilmeinen, Mariannan tili ja Heeros järjestivät asiallisen aamupäivän, jossa päästiin visioimaan omaa yritysilmettä, kuulemaan tuoreimpia kuulumisia taloushallinnosta sekä verkostoitumaan muiden yrittäjien kanssa.

 

Ilmeinen toteutti Asialliseen aamupäivään yritysilme-workshopin, jossa visioitiin oman yrityksen yritysilmettä. Ilmeeseen koottiin oma väri-, fontti-, sekä kuvamaailma. Näistä elementeistä syntyi jokaiselle yritykselle oma persoonallinen ilme, joka koostaa visualisoidun tiivistelmän yrityksen tuotteista, palveluista, arvoista ja visiosta.

Värit:

Ensimmäiseksi tehtävänä oli koota omalle yritykselle värimaailma. Värit viestivät yrityksestä jo kaukaa. Ne ovat usein ensimmäinen asia, johon kuluttaja kiinnittää huomion. Rauhalliset, murretut värit viestivät hillitysti, kun taas päävärit, kuten punainen, iskevät silmille ja ovat tehokkaita katseenvangitsijoita. Väreillä on myös omat merkityksensä länsimaisessa kulttuurissa. Esimerkiksi sininen kuvastaa luottamusta ja punainen agressiivisuutta.

 

Fontti:

Logoa ja fonttia valittaessa kannattaa miettiä jo valmiiksi niiden käyttökohteita. Jos esimerkiksi tekstiä käytetään prodeerauksena tekstiileissä pienessä koossa, ei valittu fontti voi olla kovin ohut ja yksityiskohtainen, vaan mieluummin selkeälinjainen ja tarpeeksi paksu. Fontti kertoo myös käyttäjästään. Hillitty ja hienostunut antiikva kuvaa palveluitaan ja tuotteitaan korkealle hinnoittelevasta yrityksestä, kun taas paksu groteski luo kuvan isoista tarjouksista ja kovaan ääneen puhuvasta yrityksestä.

 

Kuvat:

Kuvamaailmalla ja muodoilla voidaan kertoa yrityksen palveluiden lisäksi yrityksen tunnelmasta ja tyylistä. Riehakkaat ja lystikkäät ihmiset ja kuvitukset kertovat yrityksestä, jossa on vauhdikas ilmapiiri ja yhteishenkeen panostava toimintakulttuuri. Tekniikkaa ja asiantuntemusta korostavat kuvat taas kertovat asiaansa vakaalla ammattitaidolla hoitavasta insinöörimäisestä yrityksestä.

Workshopin päätteeksi jokainen pääsi esittelemään oman yritysilmeensä. Jokaisesta ilmeestä tuli yrittäjän ja yrityksen näköiset. Kierroksella kuultiin yrittäjien suusta loistavia pointteja yritysilmeen muodostamiseen vaikuttavista seikoista.

Yrittäjänä olet oman yrityksesi tärkein asiantuntija. Siksi onnistunut visioiden jakaminen yrittäjän ja mainostoimiston välillä luo edellytykset loistavalle lopputulokselle yritysilmeiden muotoilussa.